Svi članki

07. 09. 2016

Nova Kia Cee'd je pouzdan, kvalitetan i pristupačan automobil

Posle dvomesečnog, forsiranog testa, a umesto presude, test tim "Auto magazina" saglasan je u jednom: nova Kia Cee'd je pouzdan, kvalitetan i pristupačan automobil.

Prošlo je više od dva meseca od kada je Kia Cee'd stigla u našu redakciju na dugotrajni test... Za to vreme, krstarili smo ovim automobilom po danu i noći, ulicama i putevima širom Srbije.

Nema bolje prilike da ocenite automobil do svakodnevne vožnje, sa mnogo kilometara, i iskustva koje vam pruža ono što se zove – život automobilski. Vožnja, parkiranja, svraćanje na pumpu, opterećenja i ubrzanja u realnim uslovima, idealni su za pravi utisak.

A počelo je od nule. Automobil je na naš test stigao pravo sa fabričke trake, mirišljav i blještav. U početku smo se prema njemu ponašali u stilu dobrog domaćina, pa se i potrošnja bitno spuštala posle prvih kilometara.

Naime, auto koji smo preuzeli bio je potpuno nov i tražio je određeni period razrade. Mnogi vozači misle da su motori u novim automobilima razrađeni u fabrici, da ne zahtevaju nikakvu pažnju i da od samog početka mogu da podnesu maksimalno forsiranje. To, naravno, nije istina.

Ono što se promenilo u odnosu na drugu polovinu prošlog veka, kada su novi automobili zahtevali poseban tretman, jeste kvalitet materijala, preciznost obrade, ali i kvalitet maziva. Zbog toga je period razrade kraći i manje zahtevan, ali svakako treba povesti brigu o postepenom povećanju opterećenja motora.

Svi veliki proizvođači automobila, pa tako i Kia, u uputstvu za upotrebu automobila navode da je bar u prvih hiljadu kilometara potrebno paziti da se pedala gasa ne pritiska preko tri četvrtine, da se broj obrtaja drži između dve i četiri hiljade i da se tokom vožnje na otvorenom putu često menja brzina kretanja. Naravno, što ravnomernije. Na taj način motor će se pravilno uhodati, imaće optimalnu potrošnju i dug radni vek.

Takođe, treba izbegavati vuču prikolice u barem prvih dve hiljade kilometara.

Naš Cee'd je već prešao nekoliko hiljada kilometara. Upoznao je zakrčene ulice glavnog grada, autoputeve i - srpske rupe. Što se više vozimo, jasnije shvatamo da je ovo idealan automobil na našeg vozača: prave veličine, bogato opremljen, tih na putu, udoban za putovanje, obezbeđen najdužim garantnim rokom (zlu ne trebalo) u Srbiji.

Čak smo primetili i diskretan brundajući zvuk, nešto nalik nekadašnjem italijanskom šmeku, sa dozom sportskog duha.

Potrošnja nas je pozitivno iznenadila. Kao što smo u prvom delu supertesta naveli, motor je prilično moderan, koristi sistem za direktno ubrizgavanje goriva i ima varijabilno upravljanje ventilima. Ipak, potrošnja u gradskim uslovima od oko sedam litara i to bez previše obzira na saobraćaj i stil vožnje je odličan rezultat za hečbek niže srednje klase.

Cee'd smo koristili svakodnevno. Tako je Kia dosta vremena provela i na otvorenom drumu. Na autoputu pri konstantnoj brzini od 120 km/h, automobil opterećen sa dve odrasle osobe i prtljagom troši 5,8 litara benzina na 100 pređenih kilometara. Na magistralnom putu, uz tečnu vožnju i poštovanje svih propisa, potrošnja može da se spusti i ispod granice pet litara.

Na početku testa pomenuli smo knjigu sa uputstvima za korišćenje vozila. Preporučujemo vam da je detaljno proučite, makar bili odličan poznavalac automobila i višedecenijski vozač. Svaki automobil ima pojedinosti koje ne možete da znate samo vozeći se u njemu.

Servis košta 1,22 dinara po kilometru

Tokom testa, naša Kia Cee'd išla je i na prvi servis. Fabrika je predvidela da se servisi rade svaki 15 hiljada pređenih kilometara, ili na godinu dana. Naravno, održavanje se radi isključivo u ovlašćenim servisima, inače se gubi sedmogodišnja fabrička garancija.

Prvi servis, na kom se menja motorno ulje, filteri vazduha, motora i kabine, uz proveru sistema oslanjanja točkova, kao i kaiševa u motoru, košta 12.565 dinara. Najskuplji redovni servis košta 21.904 dinara.

Inače, kako smo već naveli, fabrika na automobil daje garanciju koja traje sedam godina, ili 150 hiljada kilometara. To je oko 21.500 kilometara godišnje, što je iznad proseka u Srbiji.

Raspitali smo se i o ukupnoj ceni servisiranja u tom periodu. Svi redovni servisi tokom garantnog roka koštaće vas ukupno 182.560 dinara. To znači da ćete tokom garantnog roka godišnje na servisiranje automobila u proseku trošiti oko 26 hiljada dinara, ili 1,2 dinara po kilometru.

Uz to, treba da računate i na troškove zamene potrošnih delova, poput metlica brisača, pneumatika i to je sve.

Koliko iznosi kasko osiguranje?

Preporučujemo vam da osigurate svoj novi auto. Uz sedmogodišnju garanciju, kvalitetno kasko osiguranje će vas u potpunosti lišiti ikakve brige oko automobila. Vaše je samo da sednete i vozite. Kiju možete da osigurate jednostavno, prilikom kupovine automobila u samom salonu. Za vas smo spremili dva primera osiguranja.

Prva ponuda se odnosi na fizička lica, a druga na sva pravna, ali i fizička lica kao i za preduzetnike koji automobil uzimaju na lizing. Razlika između ovih ponuda je u nižoj ceni za osiguranja uz posredovanje lizing kuća upravo zbog višegodišnjih ugovaranja. Obe ponude obuhvataju osiguranje od svih saobraćajnih, požarnih i prirodnih rizika, kao i dopunski rizik krađe vozila (na novonabavnu vrednost automobila u prvoj godini). Varijante plaćanja su na 12 mesečnih rata ili u celosti.

Za fizička lica, osiguranje bez učešća iznosi 475,42 evra godišnje. U slučaju plaćanja u ratama, prva rata iznosi 65,35 evra, a preostale rate iznose 40,84 evra.

Uz učešće od 10 odsto, osiguranje iznosi 363,81 evra godišnje. Ako plaćate u ratama, prva iznosi 50,01 evra, a preostale 31,26 evra.

 

"Napravite" svoju Kiju po želji

Automobil koji vam prikazujemo je trenutno najbogatije opremljen u serijskoj ponudi Kia Srbije. Uvek potenciramo da je oprema stvar koja bitno utiče na kvalitet vožnje i ukupni utisak koji automobil ostavlja na vas. Zato vam predlažemo da, ako ste u mogućnosti, pogledate i spisak dodatne opreme i svoj novi automobil prilagodite svojim željama i potrebama.

Recimo, stakleni krov, koji je uvek atraktivna i poželjna stavka, košta hiljadu evra. Toliko koštaju i ksenonski farovi, koji će svakako uticati ne samo na bezbednost prilikom noćne vožnje, već će smanjiti zamor. Metalik boja košta 370 evra, automatski menjač 1.500 evra, a navigacioni uređaj sa kolor ekranom od 7 inča košta 650 evra. U ponudi su još i parking senzori, beskontaktna brava, "GT lajn" paket opreme, pa čak i BRC-ov gasni uređaj.

Naravno, ako se odlučitete za dodatnu opremu, morate računati na određeno vreme za isporuku, jer fabrika treba da napravi auto koji vi želite.

Nema putne asistencije? Bez brige!

Za razliku od većine proizvođača, Kia nema razrađen sistem putne asistencije u Srbiji. Međutim, nemojte da se brinete. Uvoznik se pobrinuo da vaša sedmogodišnja garancija ima smisla gde god se u Evropi zatekli u slučaju (eventualnog) kvara.

Dovoljno je samo da pozovete šlep službu i odvezete se do najbližeg ovlašćenog Kija servisa. Posle pregleda automobila i konstatovanja da opravka automobila spada u garanciju, servis će vam refundirati transportne troškove i preuzeti brigu o vašem automobilu. Jedini uslov za ovo je da sa sobom u automobilu uvek nosite garantnu knjižicu.

Zaključak

Posle dvomesečnog, forsiranog testa, a umesto presude, test tim "Auto magazina" saglasan je u jednom: nova Kia Cee'd je pouzdan, kvalitetan i pristupačan automobil.

Benzinski motor u ovom modelu je tih, malo troši i dovoljan je čak i za porodičan izbor. Auto je komforan, vrhunski opremljen, pregledan, i, što je jako važno, sedmogodišnja garancija daje vam mir i sigurnost.

Performanse su na nivou vodećih konkurentskih modela iz klase – Golfa, Focusa ili Astre, a Cee'd odlično podnosi srpske puteve.

 

Za gledanje originalnog testa, molimo da kliknete na link:

http://www.b92.net/automobili/vozili_smo.php?yyyy=2016&mm=09&nav_id=1172531

Pretplatite se na RSS feed
30. 08. 2016

Kia već godinama pobeđuje evropsku konkurenciju kvalitetom, dizajnom, garancijom i cenom. U svom trećem izdanju, Sorento je sam vrh onoga što Kia danas nudi evropskim kupcima. Tehnološki je superiornija od mnogih evropskih brendova (i ne samo evropskih), pa joj nije problem da konstruiše i jedan Sorento, koji je daleko bolji SUV od konkurencije. Ono što je mene iznenadilo (prijatno, svakako), jeste činjenica da je Sorento za klasu bolji od modela iz "iste kuće" – Hyundaija Santa Fe. Da li je Kia iznad brenda Hyundai? Ako direktno uporedimo modele ovih brendova, jeste! Dakle, Kia za Hyundai korporaciju nije ono što su Volkswagenu Škoda ili ...

19. 08. 2016

KIA Sportage u svojoj četvrtoj generaciji je stigla na naše tržište gdje smo prisustvovali zvaničnoj promociji na olimpijskoj planini Trebević. Nedugo nakon toga dobili smo je i na test, koji je samo potvrdio činjenice u koje smo se uvjerili već pri prvom upoznavanju. Četvrta generacija KIA-e Sportage donosi potpuno novi automobil, sa novim dizajnom, veće pakete opreme te poboljšane motore. Kada je dizajn u pitanju, KIA ...

16. 06. 2016

Kia cee'd druge generacije upravo navršava četvrti rođendan, a i dalje je svjež i funckionalan, posebno u karavanskoj izvedbi Sportswagon. Premda se gepekom ne može mjeriti s Octaviom kombi, nudi sve što objektivno treba.   Testirali smo snažniju dizelsku verziju s ručnim šaltungom i srednjim, a već bogatim paketom LX Champion.   Pod haubom je 136 KS, ...

01. 06. 2016

Nova treća po redu generacija KIA-e Sorento stigla je u našu redakciju. Bio je to najveći i najluksuzniji KIA model (pa i SUV) koji smo do sada imali priliku testirati. Nikada Soretno nije imao takav moćan nastup kao sa posljednjim modelom. Veoma lijep i ujedno agresivan, sigurno neće nikoga ostaviti ravnodušnim. Kada pogledamo novi Sorento u prvi plan upada velika hromirana maska hladnjaka sa logom KIA-e, koja ...