Svi članki

13. 10. 2017

Kia Niro je potpuno novi model na tržištu, sa modernim i efikasnim hibridnim sistemom i potrošnjom od samo pet litara u gradskim uslovima.

Ako danas zamislite nešto novo i drugačije, vaša ideja kroz dve-tri godine, kada stigne na ulicu, može da bude zastarela ili prevaziđena. Međutim to je rizik bez kojeg nema uspeha u automobilskoj industriji.

Korejski brendovi su jedni od hrabrijih na tržištu, a dokaz je potpuno novi model Kia Niro koji nije klasičan hečbek, ali nije ni krosover, ni SUV. Niro je „sve po malo“ i pri tome je hibrid. I ako očekujete da je to model na koji će svi brzo da zaborave, ponovo niste u pravu – Niro je na većim evropskim tržištima rasprodat sve do kraja godine.
Šta je onda privlačna sila Kije Niro? Nažalost, ponovo moramo da pričamo o utiscima iz Evrope, jer Niro sa početnom cenom od 26.490 evra i bez državnih subvencija, neće stvoriti gužvu ispred Kijinih prodajnih salona u Srbiji. Uvek će se gro kupaca odlučiti za popularniji i finansijski pristupačniji Sportage, koji startuje od 17.990 evra. Ni jedni, ni drugi neće pogrešiti, ali pod uslovom da znaju šta traže. Recimo Niro je 12 centimetara kraći od Sportaga, ali zahvaljujući izdašnijem međuosovinskom rastojanju (2.700 milimetara), može da se pohvali prostranijom kabinom. Znači, svako ko misli da je „dužinom“ kupio porodični automobil, nije dobro odlučio. Pri tome, Niro ima za torbu manji prtljažnik (od 427 do 1.425 litara), međutim, prostor je bolje organizovan, odnosno može više da se iskoristi nego što piše na papiru. Međutim, obaranjem zadnjih naslona ne dobija se ravna površina. Ovo su, naravno, samo neke od prednosti novog Kijinog bestselera, kojem skromnije dimenzije omogućavaju lakše kretanje zakrčenim gradskim ulicama. Enterijer je, takođe, urađen po uzoru na Sportage, sa jasnim i preglednim instrumentima, velikim ekranom i sa dosta prekidača na centralnoj konzoli. Znači, nema uređaja za koje se pitamo „čemu služe?“, kao recimo kod toyote prius. Slično tehnološkom bratu, hyundai ioniqu, i Niro je automobil za vozače koji znaju da su hibridi budućnost, ali nisu opterećeni radom sistema. Niro je automobil za hibridne početnike, u najboljem smislu.

Hibridni sistem je, kao i kod hyundai ioniqa, sastavljen od 1,6-litarskog od 105 KS sa Atkinsonovim ciklusom rada, elektromotora od 32 kW (6DCT) i litijum-jonskih baterija teških 35 kilograma, koje su smeštene ispod zadnjih sedišta. Sistem je dobro sinhronizovan i radi bez naglih trzaja i jačeg zvuka pri aktiviranju benzinskog agregata. Isto važi i za menjač, čija brzina odgovara performansama Kia Nira. Automobil sa mesta kreće tiho, a u zavisnosti od jačine pritiska na papučicu gasa u električnom režimu može da se pređe između 2 i 2,5 kilometra. U gradskoj stani-kreni vožnji, benzinski motor se često ukjlučuje, međutim, potrošnja na testu je bila oko pet litara, što je na nivou dizel agregata manje zapremine. Sistem regenerativnog kočenja efikasno puni baterije. Na otvorenom putu potrošnja je oko 5,5 litara, dok na auto-putu, pri brzinama 120-130 kilometara na sat, niro troši oko 6,5 litara. Po potrebi, vozač može da prebaci u „sportski“ režim kada menjač dozvoljava više obrtaje.

Zaključak
Kia nam je ponudila zanimljiv hibridni automobil, prostran, jednostavan za vožnju i sa niskom potrošnjom. Niro, takođe, može da bude alternativa za modele različitih segmenata.

 

Isprobajte Kiju na test vožnji i uvjerite se u Kia kvalitet!

Prijavite se na test vožnju

 

Za gledanje originalnog testa, molimo da kliknete na donji pdf fajl:

 

 

Pretplatite se na RSS feed
19. 09. 2017

Segment malih gradskih automobila oduvek je bio veoma važan Evropljanima. Prethodna generacija „rija” bila je već šest godina na drumu pa je valjalo osmisliti novog igrača koji bi nastavio da vozi dobro utabanom stazom. Moramo da budemo iskreni, prilikom najava ovog modela očekivali smo da vidimo nešto što vrišti na sav glas – „evo me tu sam, ja sam nov, ja sam IN, svi me primećuju!” Greška. Umesto nečega što „štipa za oči” dobili smo jedan potpuno odmeren i ozbiljan mali automobil. Možda pomalo dosadan, ali sa stavom. I to čvrstim stavom. Kao da se menadžment fabrike odlučio da udari „kontru” trendu otkačenih ...

11. 07. 2017

Stručnjaci Kije su napravili veoma zanimljiv potez i odlučili da konstruišu automobil koji će biti kao stvoren za one koji žive svoj život misleći na planetu ali bez potrebe da se time opterećuju svi koji ih poznaju. Izabrana je krosover kategorija vozila koja dosta obećava pre svega zbog svoje praktičnosti. Funkcionalnost karavana, nešto viša pozicija sedenja koja omogućava i dobru preglednost, i sve to upakovano u ...

30. 05. 2017

Kijina fabrika u Slovačkoj je ultramoderno postrojenje za velikoserijsku proizvodnju automobile, koja je prošle godine obeležila deceniju više nego uspešnog poslovanja, koje se ogleda u preko 2,5 miliona automobile koji su sišli sa proizvodnih traka. Kija dolazi iz Azije i postaje jedan od vodećih automobilskih brendova u svetu. Ovako u slobodnom i obogaćenom prevodu zaista i znači ime ove kompanije, koja je za 45 godina, koliko se ...

16. 05. 2017

Ono što je uspješno, ne treba mijenjati. Vrijedi to za dizajn Kia Sportagea četvrte generacije, koji je skladna evolucija prethodnika. Je li atraktivniji teško je reći, ali jest trendovski, s istaknutom maskom, unificiranom za sve modele, obogaćenom LED elementima. Novi model koji je već dva mjeseca na tržištu, dakle, izgleda poput temeljito redizajniranog, ali to je optička varka. Pokazuju to već međuosni razmak od ...