Svi članki

12. 04. 2017

- Moramo da priznamo: prema Riju, aktuelni VW polo izgleda staro! Vreme je za osveženje.
- Korejski „polo“ je, dakle, položio ispit, a sa odličnim trocilidričnim turbom kvalifikovao se u višu ligu.

U garažu redakcije je stigao svež primerak automobila koji se tek pojavio. Vatreno crven je i zove se Rio. Rio. Kako njegovo ime odmah budi asocijacije. Na sambu, na ples, na muziku. Na karneval.

Nije nam trebalo dugo, pogledima smo se dogovorili! Startujemo mali trocilindrični motor, sat u automobilu pokazuje 3.30. Aktiviramo navigaciju i ukucavamo: Keln! Krećemo, upravo počinje naš „karneval u Riju“!

Dobra žurka uvek zavisi od dobre muzike. I glasne, bogami! Naš Rio to ima. Iznad je 7-inčni navigacioni ekran, koji više deluje kao pozamašni tablet i preko njega se kontroliše sve, u sredini su komande klima-uređaja, a sasvim  u dnu USB-priključak, na koji možete da povežete riznicu sa dobrim zvukom.

Sve štima dobro, ergonomski je dobro namešteno. U našem malom novom drugaru se dobro osećamo i raspoloženi smo i moramo da priznamo: prema Riju, aktuelni VW polo izgleda staro! Vreme je za osveženje...

Kia daje 7-godišnju garanciju pa, ako se nešto zaglavi, odosmo u servis, nema nikakvih problema! Već smo prešli 300 kilometara, a kao da smo tek pošli!

Ali primetili smo neke stvari koje moramo da naglasimo: kao prvo, Rio sa jednolitarskim turbo-motorom ide kao mali GTI! Kao drugo, deluje prilično snažno, dostiže 140 km/h pri 3.100 o./min., a osećaj na upravljaču i ogibljenje deluju kao da su iz automobila klase iznad.

Ah, da. Ponuda prostora ... Sa 325 litara osnovne zapremine i 980 litara kad se obore nasloni zadnje klupe, prtljažnik novog Rija nije najveći na svetu, ali je opet bolji od pomenutog „pola“ (280/952 litre).

Sa dužinom od 4,07 metara, u njega može da stane četvorica povelikih momaka pa, zašto da ne, možemo da kažemo da je Rio mali porodični automobil. Na kraju krajeva, od „golfa keca“ do „trojke“, svi ti automobili su manji od Rija, pa su mnogi putovali na more njima ...

Za kraj, da razjasnimo: pretvaranje evra u nemačke marke je glupo, ali pošto smo svašta čudno radili na ovom putu od 450 kilometara, zašto da ne uradimo i to. Naš Rio, sa navigacijom, kožom, 17-inčnim felnama ... košta u Nemačkoj 21.290 evra. U markama, to je čitavih 42.000! Novi Rio je baš dobar automobil, ali više nije jeftin.

 

Prijavite se na test vožnju i uvjerite se u Kia kvalitet!

Za gledanje originalnog testa, molimo da kliknete na donji pdf fajl:

 

 

Pretplatite se na RSS feed
28. 03. 2017

Žilina. Gradić od samo 85.000 stanovnika na sjeveru Slovačke, udaljen 200 kilometara od Bratislave. Kia Motors je ovdje 2006. godine otvorila fabriku automobila koja je za proteklih 10 godina postala jedno od najproduktivnijih postrojenja ove vrste u Evropi. U tom periodu ovdje je proizvedeno više od 2,5 miliona vozila i 3,8 miliona motora, a u fabrici i kod dobavljača otvoreno je više od 20.000 radnih mjesta. ...

20. 03. 2017

Na istoj proizvodnoj liniji trenutno se pravi čak pet modela, a maksimalno može osam automobila. Pored Kije fabrika je sposobna da pravi i modele Hjundaija. Fabrika koju je ekipa novosti nedavno posetila počela je sa radom još 2006. Godine. Izgrađen je kompleks na 223 hektara, a sama fabrika u kojoj se sklapaju automobili (pored nje je fabrika motora), zauzima površinu kao 18 ...

10. 02. 2017

Na prvom ovogodišnjem salonu automobila, koji se u januaru tradicionalno održava u Detroitu, Kija je svetu i Americi predstavila svoj sportski model Stinger. Nedugo zatim prikazala ga je i u Evropi, na specijalnoj svečanosti u Milanu, rezervisanoj za malobrojne, specijalizovane novinare. Ekskluzivnu priliku da se nađe među njima, kao jedina iz Srbije, imala je ekipa revije SAT Plus. Svako ko pomisli da pored sportskog Stingera može da ostane hladnokrvan, jednostavno nema šanse. Već pri prvom susretu uživo njegova pojava izaziva svojevrsnu poplavu emocija, posle kojih odnos prema korejskoj kompaniji sigurno više neće biti isti. Uostalom to je bila i jedna od glavnih ...

06. 01. 2017

Tko se sjeća Ponyja još? Ti za groš, tri za groš… S tim plastičnim, konfekcijski dizajniranim, ali i bogato opremljenim i, kako će se kasnije pokazati, maltene neuništivim modelom su se Koreanci pojavili na našem cestama početkom 90-ih. Prošlo je od tada više od 25 godina, a Koreanci nisu u tih četvrt stoljeća sjedili skrštenih ruku. Ne samo da su postali ključni igrač na svjetskoj automobilskoj sceni, već je danas koncern KIA-Hyundai peti najveći proizvođač automobila na svijetu. A kako su to uspjeli je zbilja impresivno. ...