Svi članki

20. 03. 2017

Čudo iz Žiline

 

Na istoj proizvodnoj liniji trenutno se pravi čak pet modela, a maksimalno može osam automobila. Pored Kije fabrika je sposobna da pravi i modele Hjundaija.

Fabrika koju je ekipa novosti nedavno posetila počela je sa radom još 2006. Godine. Izgrađen je kompleks na 223 hektara, a sama fabrika u kojoj se sklapaju automobili (pored nje je fabrika motora), zauzima površinu kao 18 fudbalskih igrališta. Korejski gigant je uložio 1,7 milijardi evra u ovu fabriku , a ove godine u planu je da se investira još 130 miliona u osavremenjavanje proizvodnje! Kapacitet fabrike je oko 300.000 vozila. Prve godine, kada je započeta proizvodnja sida (cee'd), 2006. prodato je 5.000 automobila, već sledeće, kada je počela i proizvodnja prve generacije Sportidža (Sportage) proizvedeno je 145.097 vozila, a naredne, 2008. 201.507 automobila. Usledila je krizna 2009. Kada je zabeležen pad proizvodnje, pa je sa proizvodnih traka sišlo „samo“ 150.020 vozila. Ali već 2010. Fabrika dodaje gas i proizvodi 225.505 automobila. Rast proizvodnje se nastavlja iz godine u godinu. Prvi milion vozila je proizveden je proizveden 2012. a dvomilioniti automobil je u Žilini napravljen 2015. godine.
Prošle godine je proizvedeno 339.500 automobila. Ove godine ta cifra će po svemu sudeći biti nadmašena. Za to će se postarati oko 3.800 radnika i 470 robota koji rade u tri smene (osim subotomo, nedeljom i državnim praznicima).

Fabrika je izuzetno moderna. Ipak, i pored obilja visoke tehnologije, sve je maksimalno prilagođeno radnicima, pa je radni ambijent veoma prijatan. Nemate osećaj teskobe, buka nije velika. Predviđeno je mnogo mesta za predah, okrepljenje zaposlenih i to u lepo uređenim prostorima oko proizvodnih linija.
Tu je i „trofejna sala“, prostor u kome su izloženi modeli koje proizvodi ova fabrika, ali i mnogobrojna priznanja, najprestižnije nagrade za kvalitet, vrhunsku tehnologiju, zaštitu životne sredine, pa i priznanje za „kompaniju koja najviše puni budžet slovačke“.

Obilazak fabrike je priča za sebe. Počevši od „preseraja“ u kome gigantske prese od 5.400 tona oblikuju vrhunski galvanizovani lim i šalju ga dalje na linije na kojima, zajedničkim radom roboti i vrhunski obučeni radnici, trenutno prave pet modela automobila (cee'd, pro_cee'd, cee'd swportswagon, Venga, Sportage) do finalne kontrolne linije, gde dominiraju  žene (senzitivnije su, lakše uočavaju eventualne greške) na kojima se, po ko zna koji put proverava da li je sve tip-top po veoma strogim Kijinim standardima kvaliteta.
Jedino mesto gde nas nisu pustili da zavirimo deo je fabrike u kojima se automobili farbaju. I to zato što je u tim odeljenjima svako zrno prašine „državni neprijatelj“, a uslovi su slični laboratorijskim, a kako i ne bi kad Kia na boju automobila daje garanciju od 12 godina.

Kada automobili siđu sa proizvodne trake pune se gorivom i kreće kratka probna vožnja na pisti u okviru fabričkog kompleksa dugoj tri i po kilometra.
Ako je i tu sve u redu, vozilo se ponovo pere, i sprema za isporuku u jednu od 95 zemalja sveta. Sa sedmogodišnjom garancijom.

Radnici sa kojima smo pričali ponosni su na to što rade u jednom od stuboa slovačke privrede. Zanimljivo je da na svaka dva sata „rotiraju“ radna mesta. Prosečne plate su im oko 1.300 evra (u Slovačkoj oko 900 evra), zadovoljni su uslovima rada, ali i činjenicom da da je fabrika iz Žiline, do sada uložila nekoliko desetina miliona evra u obnavljanje škola, vrtića, domova zdravlja, ... Ulaže se puno i u sport, i u kulturu.
I, naročito, na to da sa proizvodnih traka novi automobil silazi svakog minuta.

Prijavite se na test vožnju i uverite se u Kia kvalitet!


Za gledanje originalnog testa, molimo da kliknete na donji pdf dokument!

 

Pretplatite se na RSS feed
10. 02. 2017

Na prvom ovogodišnjem salonu automobila, koji se u januaru tradicionalno održava u Detroitu, Kija je svetu i Americi predstavila svoj sportski model Stinger. Nedugo zatim prikazala ga je i u Evropi, na specijalnoj svečanosti u Milanu, rezervisanoj za malobrojne, specijalizovane novinare. Ekskluzivnu priliku da se nađe među njima, kao jedina iz Srbije, imala je ekipa revije SAT Plus. Svako ko pomisli da pored sportskog Stingera može da ostane hladnokrvan, jednostavno nema šanse. Već pri prvom susretu uživo njegova pojava izaziva svojevrsnu poplavu emocija, posle kojih odnos prema korejskoj kompaniji sigurno više neće biti isti. Uostalom to je bila i jedna od glavnih ...

06. 01. 2017

Tko se sjeća Ponyja još? Ti za groš, tri za groš… S tim plastičnim, konfekcijski dizajniranim, ali i bogato opremljenim i, kako će se kasnije pokazati, maltene neuništivim modelom su se Koreanci pojavili na našem cestama početkom 90-ih. Prošlo je od tada više od 25 godina, a Koreanci nisu u tih četvrt stoljeća sjedili skrštenih ruku. Ne samo da su postali ključni igrač na svjetskoj automobilskoj sceni, već je danas koncern KIA-Hyundai peti najveći proizvođač automobila na svijetu. A kako su to uspjeli je zbilja impresivno. ...

20. 12. 2016

  Kada su bile najave da Kia pravi novi Sportage, nisam baš bio oduševljen. Tadašnja, ta prethodna, treća generacija Sportagea imala je taj neki izgled, prepoznatljiv, uredan i sa pokojom crtom robustan, da sam mislio da se ...

29. 11. 2016

Simpatični Rio treće generacije polako odlazi u povijest. Naime, na ovogodišnjem je međunarodnom salonu automobila u Parizu korejska marka predstavila novu generaciju tog megapopularnog modela, dok testirani automobil pripada osvježenoj (facelift) ediciji prikazanoj također na pariškom salonu, pred dvije godine. ...