Svi članki

28. 01. 2015

Kia je u poslednjih nekoliko godina uspela da nametne korporativni dizajn, kvalitet i vozne osobine kakve neke renomirane fabrike još uvek traže. Atraktivne crte, dobra oprema, štedljivi dizelaš stižu po prilično povoljoj ceni.

Kijin model srednje klase Cee'd nalazi se u prodaji već dve godine i svakim danom stiče sve više ljubitelja.

Za razliku od pojedinih proizvođača koji bombastičnim dizajnom "bljesnu" prilikom prezentacije, pa zatim vrlo brzo prestare i odu u zaborav, novoj generaciji Kija to ne može da se desi. Naravno, vidljiv je veliki uticaj evropske škole dizajna koju je doneo Peter Šrajer.


Pokazalo se da je verzija modela Cee'd sa 3 vrata, Pro_Cee'd još atraktivniji i poželjniji za ljude koje žele da budu primećeni i da svojim automobilom ostave poruku. Ako izuzmemo prednju masku i farove koji su glavni nosioci agresivne crte automobila, ostatak vozila deluje elegantno, čak i konzervativno. Sve je na svom mestu i ništa ne odskače.

 

Slična situacija je i u unutrašnjosti. Sve je svedeno i sa puno ukusa, bez suvišnih detalja, ali sa elementima koji imaju aspiracije ka onome što se naziva premijum segment.

Položaj za upravljačem je odličan. Kijini stručnjaci su očigledno uzeli u obzir da je prosečni Evropljanin nešto viši od Korejca, pa su raspored komandi prilagodili tome. To znači da kada vozač podesi sedište po dubini i visini, kada podesi nagib naslona kako mu odgovara, pa potom podesi upravljač po dubini i visini, ne mora da traži nožne komande, ručicu menjača ili najvažnije prekidače na neuobičajenim mestima. Sve je na dohvat ruke, dobro osvetljeno i pristupačno.

 

Ovde moramo da primetimo da su sedišta postavljena nešto više nego kod većine automobila iz klase, međutim to je i dalje mnogo prijatnije i bolje nego kod SUV automobila. Prostor u kabini je nešto iznad proseka C segmenta. Na zadnju klupu mogu da se smeste dva odrasla putnika. Auto je dovoljno udoban da se sa njim krene i na ozbiljnije, što će reći duže putovanje. Tim pre što i prtljažnik ima solidnu zapreminu od 380 litara, što je dovoljno za četiri kofera i ručni prtljag putnika. Zadnja klupa je podeljena u odnosu 2:1 i kao što je uobičajeno, može da se obori, čime auto postaje praktičan i za prenos kabastih predmeta. Pristup zadnjoj klupi je dovoljno lak da ulazak i izlazak i nešto viših osoba ne predstavlja napor.

Za razliku od većine konkurenata, Kia nudi veliki broj paketa opreme - čak šest. Automobil koji vam predstavljamo je imao četvrti po redu nivo opreme, "LX Dynamic". On sadrži automatske podizače prozora, manuelni klima uređaj, električne pokretače retrovizora, maglenke napred i pozadi, kao i odličan audio uređaj koji pored ostalog može da čita MP3 format muzike preko USB priključka.  Komande za "muziku" su pod prstima na volanu Tu su i tempomat, parking senzori pozadi i aluminijumski točkovi od 16 inča. Iako postoji i bogatija oprema, ovako opremljeni Cee'd je sasvim dovoljan za vrlo komotnu svakodnevnu upotrebu.

Mi bismo samo preporučili doplatu paketa "Dynamic +" koji poseduje senzor za farove, automatski dvozonski klima uređaj i LED dnevna svetla. Sa njim je auto vrlo fino kompletiran.

 

Osećaj u vožnji je još jedno iznenađenje. Automobil je veoma "utegnut" i odlično komunicira sa vozačem, što je još jedna od karakteristika automobila koji pretenduju na vrh klase. To znači da vozač u svakom trenutku zna šta će automobil uraditi i nikada ne doživljava neprijatna iznenađenja.

Ogibljenje je prilično tvrdo i automobil se ne naginje previše u krivinama. Pro_Cee'd je vrlo neutralan i sposoban je da proklizavanje preko prednjih točkova transformiše u kontrolisano zanošenje repa pomoću kratkog kočenja i korekcijom upravljača. Vožnja je udobna uprkos velikim aluminijumskim felnama od 16 inča. Nivo buke je odlično kontrolisan, čak i pri velikim putnim brzinama po grubom asfaltu.

Vozili smo Pro_Cee'd sa jačim od dve verzije turbo-dizel motora zapremine 1.6 litara. Na probi se našao auto koji ima jaču od dve varijante motora, koja raspolaže snagom od 128 "konja" i obrtnim momentom od 260 Nm.

Sa njim je auto vrlo živahan - do stotke urbrzava za 10,5 sekundi. Kao što se i očekuje, štedljivost mu je velika vrlina.

 

Kako možete videti sa fotografija automobila, fabrika kaže da Pro_Cee'd ima potrošnju od samo 3,7 litara. U realnim uslovima vožnje u kojima nemamo ni vremena ni živaca da pazimo da stil vožnje, uspeli smo da postignemo prosečnu potrošnju od 6,1 litar i smatramo da je to vrlo dobar rezultat u realnim okolnostima. Gradska vožnja, koja se u našem slučaju sastoji od otvorenih bulevara Novog Beograda i gužve u centru, prosečnu potrošnju povećava za oko litar. Na otvorenom drumu, zahvaljujući šestostepenom menjaču potrošnja bez problema može da se spusti daleko ispod četiri litra.

 

Pre desetak godina, test neke od Kia obično smo završavali rečima da je "to skoro tu, ali, eto cena je povoljna". Odavno to više nije tako.

Kia Pro_Cee'd ravnopravno stoji na čelu klase, a za to očekuje zasluženu cenu. Za nijansu nižu od većine, ali opravdanu.

 

Pro_Cee'd možete nabaviti već za 11.290 evra. Ipak, za ovako dobro opremljen i motorizovani primerak u kojem ćete uživati u svakom trenutku, moraćete da izdvojite 16.990 evra.

 

Za gledanje originalnog članka, molimo, kliknite na donji link!
http://www.b92.net/automobili/vozili_smo.php?yyyy=2015&mm=01&nav_id=950759

 

 

 

Pretplatite se na RSS feed
14. 01. 2015

Prije samo desetak godina Kia je bila svojevrsni autsajder na automobilskoj mapi svijeta, a danas je potencijalni gigant. Prodajni rekordi obarjaju se u nizu, a globalna vrijednost brenda raste iz dana u dan. Za ovaj čudesni preporod najzaslužniji je dizajnerski čarobnjak, šezdesetogodišnji Peter Schreyer. Nakon višedecenijske vjernosti Volkswagen koncernu, harizmatični Nijemac je 2006. godine digao sidro i postao šef dizajna Kije. Korejci su mu dali potpunu slobodu, a on je uzvratio plejadom automobilskih hitova. Skrojio je potpuno novu masku hladnjaka za Kiju i pretvorio bezličnu masu korejskog lima u poželjne i oku prijatne ...

16. 12. 2014

KIA Cee'd je tako napravljen automobil da i danas može stajati uz rame novijim modelima B segmenta, ni po čemu ne zaostajući za njima.   S privlačnim i prijetećim izgledom, te omjerom uloženog i dobivenog, ovaj model je po izlasku na tržište u potpunosti promijenio percepciju proizvoda sa značkom južnokorejskog proizvođača i postao predvodnik ...

29. 10. 2014

Kijin model srednje klase cee'd (sid) nalazi se u prodaji već dve godine i svakim danom stiče sve više ljubitelja. Za razliku od pojedinih proizvođača koji bombastičnim dizajnom »bljesnu« prilikom prezentacije, pa zatim brzo prestare i odu u zaborav, novoj generaciji Kija to ne može da se desi. Naravno, vidljiv je veliki uticaj evropske škole dizajna koju je doneo Peter Schreyer (Šrejer). ...

02. 09. 2014

Platforma automobila je ista kao kod hatchback forme, gdje je samo narasla zapremina prtljažnika odnosno dužina samog automobila za 195 mm. Ponuda prostora u unutrašnjosti je ostala ista, baš kao i sva tehnička rješenja koja su u ponudi u ovom modelu od samog početka. Obzirom da sam smještaj putnika u unutrašnjosti nije bio problem ni kod ranije opisanih verzija, ovdje samo može dobiti ...