Svi članki

08. 07. 2014

Cee’du je zapravo teško pronaći ozbiljniju manu, od dobre pozicije za upravljačem, pa sve do vrhunske opreme i raspoloživog prostora.

Krenimo od ergonomije, i iako smo poželeli spustiti sedište još malo niže, vozač za čas pronađe željenu poziciju. Kako se prednja bočna stakla spuštaju naniže ka prednjem delu, staklene površine su izdašne, što omogućava odličnu vidljivost sa strane. Svega tu još možemo pronaći korisnog za vozača, i u duhu najnovije tehnologije. Spomenimo samo električnu ručnu kočnicu, sistem za upozoravanje nenamernog prelaženja u drugu saobraćajnu traku (zvučni signal) i jos jedan za pomoć pri parkiranju.

Nije zaboravljen ni praktični aspekt, cee’d je prepun prostranih boksova i ostava za odlaganje sitnica. Slično je i pozadi, s tim da je i prostor za kolena vredan hvale. Računajte na 5-6 dopunskih santimetara u poređenju sa Peugeotom 308, koji nam se našao pri ruci, odnosno navedenim Focusom.

Naprotiv, sa 380 litara prtljažnik je prosečno prostran (veći za 40 l od bivšeg). Od konkurenata, kao što su Renault Megane, Citroen C4 ili Honda Civic, veći je i do 100 l. Kao po običaju, u njegovom dnu nismo pronašli rezervni točak, zauzvrat, postoji duplo dno, zgodno za odlaganje tanjih predmeta (alat, karte, prekrivač…).

 

Naravno što se ponašanja na putu tiče i upravljivosti oba modela su takođe vrlo slična ali ne i potpuno. Benzinac se nekako lakše kreće, slobodnije ulazi u krivinu i zabavniji je za vožnju. Dizel se dugo premišlja pre ubrzavanja, nešto je težeg „nosa“ koji „curi“ iz krivine i malo je udobniji.

 

Na repertoaru našeg testa nalazi se benzinska verzija koja razvija „samo“ 135 KS koju poredimo sa pre 18 meseci testiranim 1.6 CRDi od 128 KS. U principu, i jedna i druga motorizacija su sasvim dovoljne za prosečan, rekli bi nisk budžetni kompaktni porodični hečbek.

Već u prvim kilometrima moramo pohvaliti diskretnost rada benzinskog agregata. Tih, miran, raspoložen na svaki poziv papučice za gas. Na leru bešuman! Ukomponovan je sa šestobrzinskim manuelnim menjačem tako da se uz malo više rada na njemu, sa lakoćom kompenzuje dramatično niži obrtni moment u odnosu na CRDi naftašku motorizaciju.

 

Iako nije rekorder na ovom polju, prosečna potrošnja dizela u Parizu je iznosila je 6,6 l, sa rasponom između 4,3 i 8 l. Poslednji podatak odnosi se na gradsku vožnju u „špicevima“, bez Stop&Start sistema. Na autoputu, ukoliko se više manje poštuju francuska ograničenja od 130 km/h, ne prelazi 6 l.

 

Benzinac je na testu prosečno potrošio jednu litru više na 100 kilometara od dizelaša, tačnije 7,7 litara i to u rasponu od 6 do maksimalnih 10 litara u gradu i pri bržoj vožnji na autoputu.

Ukoliko niža potrošnja dizelaša nije adut koji bi nokautirao benzinca, šta je onda? Cena svakako nije. U istom paketu opreme, testirana benzinska Kia cee’d 1.6 GDI košta 16.540 evra, dok je indentična dizel verzija Kia cee’d 1.6 CRDi skuplja 2.300 evra, odnosno košta 18.840 evropskih novčanica.

 

Nije velika razlika u ceni, ali ušteda od 2.300 evra je oko 1.600 litara besplatnog benzina za vlasnika benzinske opcije nije zanemariva. A podatak da uštedom u nabavnoj ceni benzinac ima kredit od gotovo 20.000 gratis kilometara vožnje, je „kroše“ od kojeg dizelaš neće ostati na nogama!

 

Za gledanje originalnog, skeniranog članka, molimo, kliknite na donji link!

http://www.vrelegume.rs/test/benzinac-ili-dizel-kia-ceed/

Pretplatite se na RSS feed
23. 05. 2014

Predstavljanjem nove generacije kompaktnog minivena Kia je zaokružila ponudu, ali i stilsku transformaciju koja je započela dolaskom novog cee'da (sid). Atraktivna i moderna spoljašnjost je prvi adut Carensa. Kroj nove karoserije je moderan i odaje jednostavnu ravnotežu dinamike i elegancije. Crna maska sa hromiranim ramom koji okružuje „pčelinje saće“, razvučena između dva ...

15. 05. 2014

Povećanjem prodaje od preko 30 posto novi cee'd je u 2013. produbio povjerenje kupaca u svoje kvalitete i ojačao prisutnost na tržištu, otkinuvši mahom kupce C4, Megana i 308-ice, koji su najviše podbacili u kompaktnoj klasi. Kupci su evropski proizvod ponajviše prepoznali u modelu cee'd, kao i ubjedljivo najbolje garancijske uslove na tržištu teške čak 7 godina ili 150 hiljada pređenih kilometara. Uostalom, ovo je prvi model koji je skrenuo pažnju na sebe, ali i Kiju općenito, te 2008. prvi „ustao“ protiv klimavog ekonomskog perioda nudeći se tada po diskontnoj cijeni od 19.990 KM u osnovnoj ...

11. 04. 2014

Kada je 2010. godine stigao u prodaju, Kijin kompaktni SUV model Sportage (sportidž) je napravio pravi bum na tržištu. Kupce je, između ostalog, najviše privukao dizajn ovog automobila, djelo čovjeka koji stoji iza audija TT, Petera Schreyera (Šrejer).   Pošto se dobitna kombinacija ne mijenja, Kia kod redizajniranog modela koji smo mi proteklih dana imali na ...

01. 04. 2014

Čuvena njemačka automobilistička revija Auto Bild u martovskom izdanju je napravila uporedni test kompaktnih sportskih kupea.   Kia je danas doživjela potpunu preobrazbu i korača uz bok priznatim, zvučnim imenima automobilske industrije kao što su Opel i Volkswagen. Prošle godine Kia je dokazala da su se Kijini dizajneri s Schreyerom na čelu strateški okrenuli ka očekivanjima ...