Svi članki

29. 10. 2014

Kia je u poslednjih nekoliko godina uspela da nametne korporativni dizajn, kvalitet i vozne osobine kakve neke renomirane fabrike još uvek traže. Atraktivne crte, dobra oprema, štedljivi dizelaš stižu po prilično povoljnoj ceni.

Kijin model srednje klase cee'd (sid) nalazi se u prodaji već dve godine i svakim danom stiče sve više ljubitelja. Za razliku od pojedinih proizvođača koji bombastičnim dizajnom »bljesnu« prilikom prezentacije, pa zatim brzo prestare i odu u zaborav, novoj generaciji Kija to ne može da se desi. Naravno, vidljiv je veliki uticaj evropske škole dizajna koju je doneo Peter Schreyer (Šrejer).

Pokazalo se da je verzija cee'da sa troja vrata, pro_cee'd još atraktivniji i poželjniji za ljude koji žele da budu primećeni i da svojim automobilom ostave poruku.

Ako izuzmemo prednju masku i farove koji su glavni nosioci agresivne crte pro_cee'da, ostatak vozila deluje elegantno, čak i konzervativno. Sve je na svom mestu i ništa ne odskače. Slična situacija je i u unutrašnjosti. Sve je svedeno, sa puno ukusa i bez suvišnih detalja, ali sa elementima koji imaju aspiracije ka premium segmentu.

Položaj za upravljačem je odličan. Kijini stručnjaci su očigledno uzeli u obzir da je prosečni Evropljanin nešto viši od Korejca, pa su raspored komandi prilagodili tome. To znači da kada vozač podesi sedište po dubini i visini, kada podesi nagib naslona kako mu odgovara, pa potom podesi i upravljač po dubini i visini, ne mora da traži nožne komande, ručicu menjača ili najvažnije prekidače na neuobičajenim mestima. Sve je na dohvat ruke, dobro osvetljeno i pristupačno.

Ovde moramo da primetimo da su sedišta postavljeno nešto više nego kod većine automobila iz klase, međutim to je i dalje mnogo prijatnije i bolje nego kod SUV automobila.

Prostor u kabini je nešto iznad proseka C segmenta. Na zadnju klupu mogu da se smeste dva odrasla putnika. Auto je dovoljno udoban da se sa njim krene i na ozbiljnije, što će reći duže putovanje. Tim pre što i prtljažnik ima solidnu zapreminu od 380 litara, što je dovoljno za četiri kofera i ručni prtljag putnika. Zadnja klupa je podeljena na dve trećine i kao što je uobičajeno, može da se obori, čime auto postaje praktični teretnjak. Pristup zadnjoj klupi je dovoljno lak da ulazak i izlazak i nešto viših osoba ne predstavlja napor.

Za razliku od većine konkurenata, Kija nudi veliki broj paketa opreme – čak šest. Automobil koji vam predstavljamo je imao četvrti po redu nivo opreme LX Dynamic. On sadrži automatske podizače prozora, manuelni klima uređaj, električne pokretače retrovizora, maglenke napred i pozadi, kao i odličan audio uređaj koji pored ostalog može da čita MP3 format muzike preko USB priključka. Komande za »muziku« su pod prstima na točku upravljača. Tu su i tempomat, parking senzori pozadi i aluminijumski naplaci od 16 inča. Iako postoji i bogatija oprema, ovako opremljeni cee'd je sasvim dovoljan za vrlo komotnu svakodnevnu upotrebu. Mi bi samo preporučili doplatu paketa Dynamic+ koja poseduje senzor za farove, automatski dvozonski klima uređaj i LED dnevna svetla. Sa njim je auto vrlo fino kompletiran.

Osećaj u vožnji je još jedno iznenađenje. Automobil je vrlo »utegnut« i odlično komunicira sa vozačem, što je još jedna od karakteristika automobila koji pretenduju na vrh klase. To znači da vozač u svakom trenutku zna šta će automobil uraditi i da nikada ne doživljava neprijatna iznenađenja. Ogibljenje je prilično tvrdo i automobil se ne naginje previše u krivinama.

Pro_cee'd je vrlo neutralan i sposoban je da proklizavanje preko prednjih točkova transformiše u kontrolisano zanošenje repa pomoću kratkog kočenja i korekcije upravljačem.

Vožnja je udobna uprkos velikim aluminijumskim felnama od 16 inča. Nivo buke je odlično kontrolisan, čak i pri velikim putnim brzinama po grubom asfaltu.

Vozili smo pro_cee'd sa jačim, od dve verzije turbo-dizel motora. Oba imaju zapreminu od 1,6 litara, a snažnija verzija raspolaže snagom od 128 konjskih snaga i obrtnim momentom od 260 Nm. Sa njim je auto vrlo živahan – do »stotke« ubrzava za 10,5 sekundi. Kao što se i očekuje, štedljivost mu je velika vrlina. U realnim uslovima vožnje u kojima nemamo ni vremena ni živaca da pazimo na stil vožnje, uspeli smo da postignemo prosečnu potrošnju od 6,1 litar i smatramo da je to vrlo dobar rezultat u realnim okolnostima. Gradska vožnja koja se u našem slučaju sastoji od otvorenih bulevara Novog Beograda i gužve u centru, prosečnu potrošnju povećava za oko jedan litar. Na otvorenom drumu, zahvaljujući šestostepenom menjaču potrošnja bez problema može da se spusti ispod četiri litra.

Pre desetak godina, test neke od Kija obično smo završavali rečima da je »to skoro tu, ali, eto, cena je povoljna«. Odavno to više nije tako. Kia pro_cee'd ravnopravno stoji na čelu klase, a za to očekuje zasluženu cenu. Za nijansu nižu od većine, ali opravdanu. Kiju pro_cee'd možete nabaviti već za 11.290 evra. Ipak, za ovako dobro opremljen i motorizovan primerak  u kojem ćete uživati u svakom trenutku, moraćete da izdvojite 16.990 evra.

Za gledanje originalnog, skeniranog članka, molimo, kliknite na donji prilog!    

Pretplatite se na RSS feed
02. 09. 2014

Platforma automobila je ista kao kod hatchback forme, gdje je samo narasla zapremina prtljažnika odnosno dužina samog automobila za 195 mm. Ponuda prostora u unutrašnjosti je ostala ista, baš kao i sva tehnička rješenja koja su u ponudi u ovom modelu od samog početka. Obzirom da sam smještaj putnika u unutrašnjosti nije bio problem ni kod ranije opisanih verzija, ovdje samo može dobiti ...

08. 07. 2014

Krenimo od ergonomije, i iako smo poželeli spustiti sedište još malo niže, vozač za čas pronađe željenu poziciju. Kako se prednja bočna stakla spuštaju naniže ka prednjem delu, staklene površine su izdašne, što omogućava odličnu vidljivost sa strane. Svega tu još možemo pronaći korisnog za vozača, i u duhu najnovije tehnologije. Spomenimo samo električnu ručnu kočnicu, ...

23. 05. 2014

Predstavljanjem nove generacije kompaktnog minivena Kia je zaokružila ponudu, ali i stilsku transformaciju koja je započela dolaskom novog cee'da (sid). Atraktivna i moderna spoljašnjost je prvi adut Carensa. Kroj nove karoserije je moderan i odaje jednostavnu ravnotežu dinamike i elegancije. Crna maska sa hromiranim ramom koji okružuje „pčelinje saće“, razvučena između dva ...

15. 05. 2014

Povećanjem prodaje od preko 30 posto novi cee'd je u 2013. produbio povjerenje kupaca u svoje kvalitete i ojačao prisutnost na tržištu, otkinuvši mahom kupce C4, Megana i 308-ice, koji su najviše podbacili u kompaktnoj klasi. Kupci su evropski proizvod ponajviše prepoznali u modelu cee'd, kao i ubjedljivo najbolje garancijske uslove na tržištu teške čak 7 godina ili 150 hiljada pređenih kilometara. Uostalom, ovo je prvi model koji je skrenuo pažnju na sebe, ali i Kiju općenito, te 2008. prvi „ustao“ protiv klimavog ekonomskog perioda nudeći se tada po diskontnoj cijeni od 19.990 KM u osnovnoj ...