Svi članki

10. 02. 2017

Već posle prvog i kratkotrajnog susreta jasno je da će Stinger omogućiti da se automobili sa znakom Kije doživljavaju i kao prestižni modeli.

Na prvom ovogodišnjem salonu automobila, koji se u januaru tradicionalno održava u Detroitu, Kija je svetu i Americi predstavila svoj sportski model Stinger. Nedugo zatim prikazala ga je i u Evropi, na specijalnoj svečanosti u Milanu, rezervisanoj za malobrojne, specijalizovane novinare. Ekskluzivnu priliku da se nađe među njima, kao jedina iz Srbije, imala je ekipa revije SAT Plus.
Svako ko pomisli da pored sportskog Stingera može da ostane hladnokrvan, jednostavno nema šanse. Već pri prvom susretu uživo njegova pojava izaziva svojevrsnu poplavu emocija, posle kojih odnos prema korejskoj kompaniji sigurno više neće biti isti. Uostalom to je bila i jedna od glavnih pokretačkih ideja dizajnera i konstruktora koji stoje iza projekta. Oni su jasno želeli da pokažu kako su sposobni da kreiraju i nešto što je mnogo više od jednostavnih, praktičnih porodičnih automobila.

 

U formi „fastbeka“
To „nešto više“ po pravilu znači naglašeni sportski stil, pa je Stinger odvažna sportska limuzina koja ne skriva nameru da „baci rukavicu“ dobro poznatim nemačkim i japanskim sportistima. Osim toga, ni mesto ove svojevrsne pretpremijere, Milano i njegov East End studio, uoči martovskog salona automobila u Ženevi, nije izabrano nimalo slučajno.
Ovaj italijanski grad je centar svetske mode, pa kao što modni dizajn ne bi mogao da postoji bez imena kakva su Prada, Guci ili Valentino, ni automobilski ne bi mogao bez dizajnerskih kuća poput Pininfarine, Bertonea i Italdizajna, čija su sedišta upravo na severu Italije. Dakle, Kija želi nešto važno da poruči svetu. Stinger dolazi u formi „fastbeka“, odnosno limuzine čija se linija krova postepeno spušta ka zadnjem kraju, a osnovna ideja je bila da ovaj model svakim svojim detaljem odiše životom, tačnije da simbolizuje kretanje, čak i kada stoji. Zato se čak može reći i da svojom formom nišani i Mercedes-Benzov CLS.
Napred je otvor za vazduh u sada već tradicionalnoj formi  koja je nazvana „tigrov nos“, a na poklopcu motori su otvori za vazduh da turbo može da „diše“, ali i kao potvrda sportske žestine kojom raspolaže. Nju naglašava i „mrgodan“ pogled, uski farovi, a snagu iskazuju i veliki točkovi koji omogućuju pogled na velike i crvene diskove Brembo kočnica. I zadnji deo je podjednako atraktivan, a originalne su svetlosne grupe i dve dvostruke izduvne cevi.

Samouverenost GT-a
I utisak o kabini je dobar, mada ona ne impresionira poput spoljašnjosti. Uredna je i jednostavna, bez posebnih originalnih elemenata. Čak je obruč upravljača potpuno okrugao, bez karakterističnog sportski ravnog donjeg dela. Osim toga, i tri velika ventilaciona otvora možda previše podsećajuna one koji se nalaze u Mercedes-Benzovim modelima. Ručica menjača donekle asocira na na one u Audijevim automobilima, ali što je važnije, iza nje je kružni prekidač za izbor jednog od pet predviđenih režima vožnje (engl. Drive mode Select). Sa druge strane, impresionira udobnost sedišta, kako spreda tako i pozadi, zbog čega kija ovaj model samouvereno pozicionira u GT, odnosno „grand turismo“ segment. Pohvale se kabini mogu uputiti i na visok nivo završne obrade koji je u velikoj meri po ugledu na premijum segment. Kada je u pitanju pogosnki sistem, kija se odlučila za pogon na zadnjim točkovima, što takođe dobro ilustruje namere korejskog proizvođača, kada Stinger tokom godine stigne u prodajne salone. U svakom slučaju, već posle prvog i kratkotrajnog susreta jasno je da će Stinger omogućiti da se automobili sa znakom Kije doživljavaju i kao prestižni modeli.

„Zaista živimo u veoma dinamičnom dobu: još se svetla reflektora salona automobila u Detroitu nisu ugasila, Stinger je stigao i u Evropu. Sa druge strane Stinger rečito govori i koliki je razvojni put Kija prešla za kratko vreme kao proizvođač automobila, pa je sada došla u poziciju da smelo izazove i tradicionalne evropske i japanske sportske limuzine.“ – Aleksandar Cvetković, član test-ekipe revije SAT Plusa.

Prijavite se na test vožnju i uverite se u Kia kvalitet!


Za gledanje originalnog testa, molimo da kliknete na donji pdf dokument!

Pretplatite se na RSS feed
06. 01. 2017

Tko se sjeća Ponyja još? Ti za groš, tri za groš… S tim plastičnim, konfekcijski dizajniranim, ali i bogato opremljenim i, kako će se kasnije pokazati, maltene neuništivim modelom su se Koreanci pojavili na našem cestama početkom 90-ih. Prošlo je od tada više od 25 godina, a Koreanci nisu u tih četvrt stoljeća sjedili skrštenih ruku. Ne samo da su postali ključni igrač na svjetskoj automobilskoj sceni, već je danas koncern KIA-Hyundai peti najveći proizvođač automobila na svijetu. A kako su to uspjeli je zbilja impresivno. ...

20. 12. 2016

  Kada su bile najave da Kia pravi novi Sportage, nisam baš bio oduševljen. Tadašnja, ta prethodna, treća generacija Sportagea imala je taj neki izgled, prepoznatljiv, uredan i sa pokojom crtom robustan, da sam mislio da se ...

29. 11. 2016

Simpatični Rio treće generacije polako odlazi u povijest. Naime, na ovogodišnjem je međunarodnom salonu automobila u Parizu korejska marka predstavila novu generaciju tog megapopularnog modela, dok testirani automobil pripada osvježenoj (facelift) ediciji prikazanoj također na pariškom salonu, pred dvije godine. ...

22. 11. 2016

Mnogi automobili privlače izgledom, no osim toga ne nude ništa posebno. Kia Sportage je izuzetno atraktivna, no osim toga nudi praktične vrijednosti, vrhunsku vožnju te odličnu vrijednost uloženo/dobiveno.   ...