Uporedni test: Kia Xceed vs. Ford Puma
07.10.2021

Xceed je udobniji i zgodniji za duža putovanja pa je bolje rješenje za one sa porodičnim obavezama

28.12.2021

Pretpostavimo da je došlo vreme za promenu automobila. Kao što se uvek dešava u ovim situacijama, sjajnim i jedinstvenim trenucima za svakog pravog ljubitelja, veoma je teško naći ravnotežu između onoga što vam srce govori i onoga što je pametno i racionalno uraditi. Automobili nisu frižideri da se kupuju samo po potrebi i mogućnostima – kupac vozila želi da njegov četverotočkaš, koliko je to moguće, bude produžetak njegovog životnog stava, ukusa i slično. Situaciju komplikuju deca. Lako je samcima da budu sebični, ali porodični ljudi moraju da razmišljaju i o praktičnosti.

Imajući sve u vidu, evo dva automobila koja zaista mogu da zadovolje različite ukuse – Ford Puma i Kia Xceed. Naizgled su slični, a i predstavljaju polove koji su baš suprotni, ali su prilično udaljeni jedan od drugog.

Različite osnove
Počnimo sa dodirnim tačkama. Imaju turbobenzinske motore sa više nego dovoljno snage, koji su ekološki čisti zahvaljujući laganoj elektrifikaciji. Tu su i automatski menjači sa dvostrukim kvačilom, savršeni za gradsku vožnju, ali ni sa „manuelcima“ ovi modeli nisu loši. I Pumu i Xceed smo vozili pteklih godinu dana u najrazličitijim verzijama motora i menjača, a sada poredimo one performanse koje su izmeren sa automaticima.
Važnije je da su oba modela pogodna za one vozače koji imaju potrebu za određenom količinom prostora, koji ne prelaze mnogo kilometara, a istovremeno traže vozilo koje može da obavlja veoma različite zadatke, poput brojnih dnevnih obaveza, ali i dugih putovanja na odmor. To su za sada zajedničke karakteristike. Što se ostalog tiče, uprkos tome što spoljne dimenzije nisu tako različite (među njima je samo dvadesetak centimetara u dužini), Puma i XCeed su primerci segmenata koji se, iako bliski, prilično razlikuju. Puma je u potpunosti deo B-SUV kategorije, jer je, na kraju krajeva, osnova ista kao i kod Fijeste. Sa druge strane, Xceed krosover veličine C i nastao je na osnovi Ceeda (sid). Dakle njihove osnove (fijesta i sid) nemaju ništa zajedničko, ali ono što je iz tih osnova izvedeno je već pomalo blisko.

Kia nekako mnogo lakše „pegla.“ Xceed nije samo malo mekši na svim neravninama, on takođe ima veliku sposobnost filtriranja decibela koji potiču od aerodinamike, kotrljanja točkova i motora. S tim u vezi, četverocilindarski turbobenzinac je lepa razlika u Kiji, taman za one koji se ne mogu navići na modu trocilindraša.

A potrošnja?
I samci i porodični ljudi na kraju se pitaju o potrošnji, mada su danas među vozilima na tom planu razlike manje – a i nema mnogo smisla pričati o većoj ili manjoj potrošnji ako ste vozač koji vozi „samo“ oko 15.000 km godišnje. Kia Xceed je, ipak, bolja – posebno u gradskoj vožnji. Zabeležili smo 6,7 l/100 km, naspram 7,4 kod Pume. Na regionalnom putu ford beleži 5,8 l/100 km, a Xceed 5,6 l/100 km. Na autoputu Puma troši 7,7, a Xceed 7,5 litara. Razlike nisu velike, ali ako se uzme u obzir da Kia ima i veći rezervoar, onda kod autonomije već pronalazimo nešto po čemu je Xceed mogo bolji – 670 km naspram 500 kod Pume.

 

I eto zaključka koji se sam nameće – Xceed je udobniji i zgodniji za duža putovanja, pa se kandiduje kao bolje rešenje za one sa porodičnim obavezama. 
Upoznajte Kia XCeed!

Za pregled originalnog članka, molimo, preuzmite pdf fajl!